projety eu

banner 850 rekrutacja 7

15 powodów by studiować z najlepszymi w WSR

przejdź do rekrutacji online

Wyższa Szkoła Rehabilitacji w Warszawie została założona 2 lutego 2007. Jesteśmy Uczelnią o profilu medycznym specjalizującą się w szeroko pojętej rehabilitacji, fizjoterapii, psychologii medycznej, ratownictwie medycznym i dietetyce. Kontynuujemy tradycje słynnej na całym świecie konstancińskiej szkoły rehabilitacji.

Pierwszym uruchomionym kierunkiem była Fizjoterapia I stopnia (licencjat). W 2013 powstały dwa nowe kierunki: Ratownictwo medyczne i Dietetyka. Utworzyliśmy także Studia podyplomowe, a rok później – Fizjoterapię II stopnia – poziom magisterski. Nowością na naszej Uczelni jest Psychologia medyczna – jedyny taki kierunek w Polsce, startujący od października 2016.

Nauka w WSR trwa 3 i 5 lat – w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym.

Przy Uczelni działa także Centrum Szkoleń WSR oferujące kursy i szkolenia dla psychologów medycznych, fizjoterapeutów, ratowników medycznych, opiekunów medycznych, pedagogów, dietetyków, kosmetologów, etc.

1

2 oNas

3 oNas

przejdź do rekrutacji online

WSR gwarantuje najbardziej utytułowaną kadrę naukową w Polsce wśród niepublicznych uczelni wyższych o profilu medycznym. Nasi wykładowcy to światowej klasy specjaliści w swoich dziedzinach, teoretycy i doświadczeni praktycy, którzy odnoszą międzynarodowe sukcesy, publikują w renomowanych tytułach, prowadzą badania na bardzo wysokim poziomie, a także realizują śmiałe projekty. Warto studiować na WSR, żeby uczyć się od najlepszych – tych, którzy znają najnowsze osiągnięcia, dostrzegają kierunki i trendy rozwoju nauki, potrafią „zarażać” swoją pasją, a przede wszystkim są życzliwymi ludźmi, gotowymi poświęcić każdemu studentowi czas i uwagę.

FIZJOTERAPIA:

  • prof. dr hab. Jerzy E. Kiwerski – REKTOR WSR
  • prof. dr hab. Ludwika Sadowska
  • prof. dr hab. Ryszard Piotrowicz
  • dr hab. Janusz Bronarski
  • dr hab. Wojciech Mikuła
  • dr hab. Anna Wilmowska-Pietruszyńska
  • dr Joanna Cieplińska
  • dr Sławomir Grzeszczyk
  • dr Katarzyna Kiwerska-Jagodzińska
  • dr Ryszard Kaczor
  • dr Janusz Kołakowski
  • dr Marcin Rosiński
  • dr Marek Łyp
  • dr Adam Ogonowski
  • dr Ricardo Pereira
  • dr Piotr Pietras
  • dr Agnieszka Sitarz-Szefer
  • dr Joanna Ścibek
  • dr Krzysztof Wasiak
  • dr Lidia Zając
  • mgr Agnieszka Ługowska-Ochnio
  • mgr Monika Paszowska-Mańkowska
  • mgr Marta Pietras
  • mgr Michał Starczewski
  • mgr Magdalena Żółtek-Rozwadowska
  • mgr Jacek Zawisza
  • mgr Berenika Żuk–Drążyk

RATOWNICTWO MEDYCZNE:

  • prof. dr hab. Krzysztof Bielecki
  • dr hab. Andrzej Kański
  • dr Mariola Paszynin
  • dr Zenon Truszewski
  • lek. med. Marcin Fedczyszyn
  • mgr Sławomir Dyduła
  • mgr Ada Holak
  • mgr Paweł Świniarski

DIETETYKA:

  • dr hab. Wanda Kawecka
  • dr Jarosław Chmieleski
  • dr Anna Fabisiak
  • dr Aneta Kondrzycka-Dąda
  • dr Kornelia Niemyska
  • dr Joanna Skubis-Zygadło
  • dr Iwona Stanisławska
  • dr Ewelina Zabost

PSYCHOLOGIA MEDYCZNA:

  • dr Justyna Korzeniewska
  • dr Elżbieta Trylińska–Tekielska
  • mgr Dorota Maliszewska
  • mgr Dariusz Tomczyk

 

przejdź do rekrutacji online

WSR zapewnia swoim Studentom doskonałe warunki do kształcenia. Gwarantujemy największą, najlepiej wyposażoną i funkcjonalną bazę dydaktyczną w Polsce wśród niepublicznych uczelni wyższych o profilu medycznym. Już od pierwszego roku Studenci zdobywają wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Ćwiczenia odbywają się w doskonale usprzętowionych pracowniach i w wiodących placówkach medycznych w Warszawie i okolicach, z którymi Uczelnia ściśle współpracuje i ma podpisane długoletnie umowy. Stawiamy na nowoczesność i praktyczne wykształcenie, co przyczynia się do zintegrowania nabytej wiedzy teoretycznej z wiedzą praktyczną. Studenci zdobywają doświadczenie w zawodzie, poznają środowisko oraz możliwości na rynku pracy. Opanowane umiejętności poszerzają wiedzę, która daje wiele satysfakcji podczas pomagania innym ludziom – zgodnie z mottem WSR: "Nigdy nie ustawaj w czynieniu dobra". Ćwiczenia kliniczne dają również możliwość dostępu do innowacyjnych, zaawansowanych procedur medycznych, a w zgłębianiu wiedzy pomocna jest Biblioteka WSR, która szczyci się najbogatszym w Polsce specjalistycznym księgozbiorem z dziedziny rehabilitacji.

Lista wybranych placówek, w których realizujemy ćwiczenia kliniczne i praktyki:

  1. Centralny Ośrodek Sportu-Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Spale
    Inowłódz, al. Prezydenta I. Mościckiego 6
  2. Centralny Szpital Kliniczny Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Warszawie
    Warszawa, ul. Wołoska 137
  3. Centrum Alzheimera
    Warszawa, al. Wilanowska 257
  4. Centrum Kształcenia i Rehabilitacji
    Konstancin-Jeziorna, ul. Gąsiorowskiego 12/14
  5. Centrum Rehabilitacji im. prof. M. Weissa "Stocer" Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    Konstancin-Jeziorna, ul. Wierzejewskiego 12
  6. Falck Medycyna sp. z o.o.
    Warszawa, ul. Jana Olbrachta 84
  7. Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo”
    Warszawa, ul. Podleśna 4
  8. Hospicjum Onkologiczne
    Warszawa, ul. Pileckiego 105
  9. Instytut "Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka"
    Warszawa, Al. Dzieci Polskich 20
  10. Instytut Gruźlicy i Chorób Płuc
    Warszawa, ul. Płocka 26
  11. Instytut Kardiologii w Aninie
    Warszawa, ul. Alpejska 42
  12. Szpital Czerniakowski
    Warszawa, ul. Stępińska 19/25
  13. Szpital SOLEC spółka z o.o.
    Warszawa, ul. Solec 93
  14. Szpital Wolski im. dr Anny Gostyńskiej
    Warszawa, ul. Kasprzaka 17
  15. Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" Sp. ZOZ
    Warszawa, ul. Poznańska 22
  16. Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej św. Anny
    Warszawa, ul. Barska 16/20
  17. Wojewódzki Zespół Opieki Zdrowotnej
    Warszawa, ul. Bohaterów Września 7
  18. Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie
    Warszawa, ul. Szaserów 128
  19. Zakład Opiekuńczo-Lecznicy Dom Lekarza Seniora
    Warszawa, ul. Wołoska 139
  20. Zakład Opieki Zdrowotnej Konwentu Bonifratrów Dom Geriatryczno - Rehabilitacyjny p.w. N.M.P. Królowej Pokoju
    Warszawa, ul. Sapieżyńska 3
 

Specjalistyczne Centrum Rehabilitacji "Stocer" Konstancin »

Specjalistyczne Centrum Rehabilitacji – "Stocer" – Konstancin, któremu w 2005 roku tygodnik „Newsweek” przyznał dyplom za zajęcie I-go miejsca w rankingu najlepszych w Polsce ośrodków rehabilitacyjnych. Stocer wdraża nowoczesne techniki medyczne oraz najlepszy z dostępnych poziomów leczenia chirurgicznego, diagnostyki, opieki i rehabilitacji pooperacyjnej. Pełni funkcje kliniczne i dydaktyczne, prowadzi działalność naukową.

 

Szpitale Kliniczne Akademii Medycznej na terenie Warszawy »

Szpitale Kliniczne Akademii Medycznej na terenie Warszawy, w których przekazywana będzie profesjonalna wiedza i najnowsze osiągnięcia nauki oraz będzie można nabyć funkcjonalnych umiejętności.

 

Uczelnia współpracuje z nowoczesnymi placówkami sportowo-rekreacyjnymi »

Uczelnia współpracuje z nowoczesnymi placówkami sportowo-rekreacyjnymi (baseny, boiska sportowe, siłownie, sale gimnastyczne), bogato wyposażonymi w profesjonalny sprzęt.

WSR oferuje również profesjonalnie wyposażone pracownie:

pracownie_fizykoterapii

pracownie_fizykoterapii

PRACOWNIE FIZYKOTERAPII – najnowocześniejsza, światowej klasy aparatura

pracownie_kinezyterapii

pracownie_kinezyterapii

PRACOWNIE KINEZYTERAPII I TERAPII RUCHEM – najnowszy system Terapii Master

pracownia_pierwszej_pomocy_medycznej_i_ratownictwa

pracownia_pierwszej_pomocy_medycznej_i_ratownictwa

PRACOWNIA PIERWSZEJ POMOCY MEDYCZNEJ I RATOWNICTWA – unikalne wyposażenie ratownicze

aula glowna wsr

AULA GŁÓWNA WSR – 140 miejsc

pracownia informatyczna

Multimedialna PRACOWNIA INFORMATYCZNA

przejdź do rekrutacji online

PSYCHOLOGIA MEDYCZNA

Jak studiować w dobrej uczelni i mieć stabilną przyszłość?
Kierunek Psychologia medyczna zaprasza na studia.

Czym jest psychologia medyczna?

Psychologia medyczna to dziedzina wyłoniona z psychologii klinicznej i medycyny. Jej założeniem jest stosowanie psychologii w medycynie.

Psychologia medyczna I stopnia w Wyższej Szkole Rehabilitacji to pierwszy i jedyny taki kierunek w Polsce. Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.

Psychologia medyczna oferuje istotne wsparcie w skutecznym leczeniu – wychodząc z założenia, że człowiek jest jednością psychosomatyczną. Pomaga w uzyskaniu dobrego kontaktu człowieka chorego z rodziną, lekarzami, pielęgniarkami, terapeutami. Wspomaga osoby chore, potrzebujące takich czynników leczących jak wiara, nadzieja i przekonania, że można wyzdrowieć.

Psychologia medyczna to także ogromny obszar działań profilaktycznych. Człowiek nie może być tylko zredukowany do poziomu ciała lub jednostki chorobowej. Dobrostan w sferze psychiki jest nierozerwalnym elementem dobrostanu fizycznego czyli podstawy zdrowia. Psychologia medyczna to studia skierowane w przyszłość. W wielu krajach o wyższych standardach opieki zdrowotnej włączenie w profilaktykę i opiekę zdrowotną psychologii medycznej stało się normą.

Kto może studiować psychologię medyczną?

Na kierunek psychologia medyczna zapraszamy wszystkie osoby posiadające maturę, które chcą pomagać i wspierać innych ludzi. Ukończenie psychologii medycznej w Wyższej Szkole Rehabilitacji daje możliwość zdobycia jednego z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Kandydat na studia powinien cechować się:

  • duża empatią
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • chęć niesiania pomocy chorym i potrzebującym
  • odporność na stres
  • chęć uczenia się w Uczelni, która stawia na rozwój, dobrą atmosferę i profesjonalną kadrę.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Absolwenci tego kierunku nabędą unikalnych umiejętności. Gwarantuje to nowatorski, bardzo przemyślany program studiów i wybitna kadra nauczycieli akademickich.

Kadra:

  • prof. zw. dr hab. nauk humanistycznych w zakresie psychologii Danuta Kądzielawa
  • dr hab. nauk humanistycznych Piotr Radkiewicz
  • dr hab. nauk humanistycznych Jerzy Rosiński
  • dr hab. nauk o kulturze fizycznej Artur Ziółkowski
  • dr nauk o kulturze fizycznej Marek Graczyk
  • dr nauk humanistycznych (w zakresie psychologii) Justyna Korzeniewska
  • dr nauk społecznych Tomasz Prusiński
  • dr nauk społecznych (w zakresie psychologii) Patrycja Sroka – Oborska
  • dr humanistycznych Elżbieta Trylińska – Tekielska
  • mgr Marcin Kulpiński
  • mgr Małgorzata Procner – Przeszowska

Zapotrzebowanie na pomoc psychologiczną dla osób dbających o zdrowie rośnie lawinowo. Osoby chore, niepełnosprawne, poszkodowane w wypadkach potrzebują takiego wsparcia jako ważnego elementu w procesie leczenia. Absolwent psychologii medycznej w WSR będzie mógł skutecznie pomagać zarówno ludziom chorym jak i zdrowym, będzie jednym z najbardziej poszukiwanych specjalistów zarówno w kraju jak i za granicą. Z tej szansy warto skorzystać.

Studia swym zakresem obejmują przedmioty z różnych dziedzin psychologii, technik terapeutycznych oraz stawiania diagnozy psychologicznej. Tę wiedzę zdobywa student w ramach przedmiotów podstawowych i kierunkowych. Stawiamy na rozległą wiedzę, dlatego nasz program jest bardzo bogaty w zajęcia praktyczne. Proponujemy naszym studentom praktyki w najlepszych ośrodkach rehabilitacyjnych na terenie Warszawy i w okolicach.

Gdzie znajdzie pracę absolwent naszej Uczelni?

Absolwent naszej Uczelni uzyska bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie psychologa medycznego, a więc do pracy z lekarzami każdej specjalizacji, z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, po ciężkich i trudnych zabiegach chirurgicznych, na oddziałach onkologicznych, kardiologicznych, intensywnej terapii, ale także z osobami z depresją, uzależnieniem czy po próbach samobójczych.

Absolwent kierunku psychologia medyczna jest przygotowany do podjęcia pracy  m.in.  w publicznych i niepublicznych placówkach służby zdrowia (przychodnie, niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, szpitale, centra medyczne), hospicjach stacjonarnych, oddziałach opieki paliatywnej, zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach opiekuńczo-leczniczych psychiatrycznych, zespołach opieki domowej, infolinii medycznej.

Absolwent uzyska wiadomości i umiejętności niezbędne do prowadzenia terapii z chorym jak również z rodziną. Dowie się dlaczego równowaga pomiędzy czterem wymiarami istnienia: psychologicznym, fizycznym, społecznym i duchowym jest tak ważna dla zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Nauka na kierunku psychologia medyczna trwa 3 lata i studenci uzyskują tytuł licencjata.

Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.
Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach: w Instytucie "Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, Specjalistycznym Centrum Rehabilitacji - "Stocer" – Konstancin Jeziorna, Hospicjum Onkologicznym na ul. Pileckiego 105 w Warszawie.

Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach! Dlatego zachęcamy do współpracy.

1
3

 

FIZJOTERAPIA

*UWAGA

REKRUTACJA WSR 2016/17 na kierunek FIZJOTERAPIA I/II jest ostatnią szansą na uzyskanie tytułu licencjata lub magistra na starych zasadach. Dotychczas by pracować w ZAWODZIE FIZJOTERAPEUTY wystarczył dyplom potwierdzający wykształcenie i zdobyte kwalifikacje.
Natomiast według nowej USTAWY O ZAWODZIE FIZJOTERAPEUTY, która weszła w życie 31 maja 2016, osoby które po 1 października 2017 roku rozpoczną studia w zakresie fizjoterapii, po ukończeniu studiów zobowiązane są dodatkowo do odbycia 6-miesięcznej praktyki oraz do złożenia Państwowego Egzaminu Specjalizacyjnego Fizjoterapeutów, by uzyskać tytuł specjalisty potwierdzający posiadanie określonych kwalifikacji zawodowych i być wpisanym do Rejestru Fizjoterapeutów. Ustawa nakłada też prawo i obowiązek podnoszenia kwalifikacji poprzez kształcenie podyplomowe. FIZJOTERAPEUTA staje się samodzielnym zawodem medycznym.

Jak studiować w dobrej uczelni i mieć stabilną przyszłość?
Wydział Rehabilitacji, Kierunek Fizjoterapia zaprasza na studia.

 Czym jest fizjoterapia?

Fizjoterapia dostarcza usług, które pozwalają człowiekowi na rozwój, utrzymanie oraz powrót do maksymalnej sprawności ruchowej oraz funkcjonowania poprzez cały okres trwania życia. Jest istotną częścią systemu usług opieki zdrowotnej oraz opieki społecznej. Fizjoterapia to poprawianie jakości życia osób niepełnosprawnych. Wiele osób starszych, ale też coraz częściej osób młodych wymaga szeroko pojętej rehabilitacji.

Absolwent Wyższej Szkoły Rehabilitacji uzyskuje przygotowanie do pracy w zawodzie fizjoterapeuty, do pracy z osobami chorymi i niepełnosprawnymi w zakresie stosowania czynników naturalnych w profilaktyce oraz w celach leczniczych.

Kto może studiować fizjoterapię?

Na kierunek fizjoterapia zapraszamy wszystkie osoby posiadające maturę, które chcą pomagać ludziom.  Ukończenie fizjoterapii w Wyższej Szkole Rehabilitacji  daje możliwość zdobycia jednego z najbardziej uniwersalnych i wszechstronnych zawodów.

Kandydat na studia powinien cechować się:

  • duża empatią
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • chęć niesiania pomocy chorym i potrzebującym
  • odporność na stres
  • chęć uczenia się w Uczeni, która stawia na rozwój, dobra atmosferę i profesjonalną kadrę.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Zakres studiów obejmuje wiedzę o człowieku. Tę wiedzę zdobywa student w ramach przedmiotów podstawowych: anatomii, fizjologii, patologii ogólnej i klinicznej, biologii medycznej.
Stawiamy na rozległą wiedzą fizjoterapeuty dlatego nasz program jest bardzo bogaty w zajęcia praktyczne. Proponujemy naszym studentom praktyk iw najlepszych ośrodkach rehabilitacyjnych na terenie  Warszawy i w okolicach. Naszych studentów pragniemy nauczyć  prognozowania postępowania fizjoterapeutycznego, procesu diagnostycznego i samej rehabilitacji pacjenta.

Gdzie znajdzie pracę absolwent naszej Uczelni?

Absolwent kierunku fizjoterapia jest przygotowany do podjęcia pracy  m.in.  w publicznych i niepublicznych placówkach służby zdrowia (przychodnie, niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, gabinety rehabilitacyjne, szpitale ), ośrodkach wypoczynkowych, gabinetach odnowy biologicznej, placówkach sportowych, ośrodkach prowadzących gimnastykę korekcyjną dla dzieci i młodzieży, sanatoriach oraz wielu innych placówkach związanych z fizjoterapią usprawnianiem.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Prowadzimy zarówno studia stacjonarne jak i niestacjonarne.

Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach.

Fizjoterapeuta uczy się całe życie. Dlatego tak ważne dla rozwoju jego kariery są kursy, szkolenia i studia podyplomowe. Na naszej uczelni studenci już podczas trwania nauki mają możliwość odbywania różnych kursów doskonalących ich umiejętności. Dzięki temu od razu po skończeniu studiów mogą podjąć pracę zarobkową.

Absolwenci mają możliwość kontynuowania nauki na studiach podyplomowych m.in. na kierunkach rehabilitacja dzieci i niemowląt, rehabilitacja osób starszych, rehabilitacja okołooperacyjna, odnowa biologiczna, fizjoterapia w sporcie, profilaktyka schorzeń kręgosłupa. Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach ! Dlatego zachęcamy do współpracy.

1
2
5
6

 

RATOWNICTWO MEDYCZNE

Czym jest ratownictwo medyczne?

Celem kształcenia na kierunku Ratownictwo Medyczne jest przygotowanie kompetentnego pracownika jednostek ratownictwa medycznego.  Ratownictwo medyczne to cały system powołany w celu ratowania życia i zdrowa ludzkiego. Podstawę działania ratownictwa medycznego w Polsce stanowi ustawa z dnia 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2006 Nr 191 poz. 1410 ze zm.) i rozporządzenia wykonawcze.
Ratownictwo medyczne na naszej uczelni ma wieloletnią tradycję. W ramach Medycznego Studium Zawodowego wykształciliśmy ratowników medycznych  na poziomie policealnym.

Te bardzo dobre doświadczenia chcemy przenieść na poziom studiów wyższych i przekazać naszym studentom bogatą wiedzę i doświadczenie. Zgodnie z wymogami prawnymi od 2013 r aby zostać ratownikiem medycznym  należy ukończyć studia wyższe na kierunku ratownictwo medyczne.

Kto może studiować ratownictwo medyczne?

Aby zostać studentem na kierunku Ratownictwo Medyczne należy mieć zdaną maturę.
Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane, jednak pamiętajmy, że nie jest to zawód dla każdego. Aby studiować ratownictwo medyczne  należy być silnym nie tylko fizyczne, ale również psychicznie.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Pozyskaliśmy wybitnych specjalistów, profesorów o międzynarodowej sławie. Połączenie naszego doświadczenia i niezwykłej wiedzy nauczycieli akademickich jest gwarancją uzyskania najwyższych możliwych kwalifikacji w tym zawodzie. To jest wprost bezcenne. Te nazwiska mówią same za siebie:

  • prof.dr hab.n.med. Ewa Mayzner-Zawadzka - jeden z najwybitniejszych polskich anestezjologów,
  • prof.dr hab.n.med. Krzysztof Bielecki - wybitny polski chirurg,
  • prof.dr hab.n.med. Andrzej Kański - anestezjolog, współtwórca metod symulacji ratunkowej,

oraz szczególny, unikalny atut: kadrze nauczycieli przewodzi prof. dr hab.n.med. Andrzej Zawadzki, były Konsultant Krajowy ds. Medycyny Ratunkowej, czyli osoba, która sprawuje nadzór z upoważnienia rządu nad tą dziedziną w Polsce.

Baza dydaktyczna i praktyki w najlepszych ośrodkach to kolejne atuty.
Ukończenie u nas ratownictwa medycznego to wiedza i umiejętności na światowym poziomie, poznanie wybitnych ludzi związanych z medycyną ratunkową, to prestiż i wyróżnienie.
To wszystko przekłada się to na dobre perspektywy zawodowe, pewność i stabilność dla siebie i rodziny.


Ta wiedza i umiejętności, które pozyska się u nas, to unikalna inwestycja także we własne zdrowie i najbliższych, a to jest bezcenne.


Wyobraźcie sobie, jakby to było, gdyby trafić na uczelnię, w której uzyska się wiedzę na najwyższym poziomie, w dobrych warunkach, w przyjaznej atmosferze, w miejscu gdzie jest się szanowanym.

Gdzie znajdzie prace absolwent naszej uczelni?

Zapotrzebowanie na ratowników medycznych jest ogromne!
Ratownik medyczny może podjąć pracę w zespołach państwowego ratownictwa medycznego na szpitalnych oddziałach ratunkowych, w wojsku, straży pożarnej, straży przemysłowej czy firmach świadczących przewozy medyczne.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Nauka na kierunku Ratownictwo medyczne  trwa 3 lata i studenci uzyskują tytuł licencjata. Prowadzimy zarówno studia stacjonarne jak i niestacjonarne. Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach.

Na ukończeniu studiów nauka ratownika medycznego się nie kończy.

Dlatego tak wazne dla rozwoju jego kariery są kursy, szkolenia i studia podyplomowe. Na naszej uczelni studenci już podczas trwania nauki mają możliwość odbywania różnych kursów doskonalących ich umiejętności. Absolwenci mają możliwość kontynuowania nauki na studiach podyplomowych. Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Organizujemy kursy doskonalenia zawodowego ratowników medycznych (120 punktów edukacyjnych), zgodnie z wymogami ustawy o PRM (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14.06.2007r w sprawie doskonalenia zawodowego ratowników medycznych).

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach ! Dlatego zachęcamy do współpracy.

1
2
4
5
6

 

DIETETYKA

Czym jest dietetyka?

Dietetyka to dziedzina z ogromną przyszłością, jedna z najszybciej rozwijających się nauk na świecie, zajmująca się żywnością i żywieniem człowieka zarówno chorego jak i zdrowego. Dietetyk bada pochodzenie żywności, proces przygotowania potraw oraz  dostosowuje je do potrzeb organizmu w zależności od jego stanu zdrowia i wieku.

Kto może studiować dietetykę?

Dietetykę może studiować każda osoba zainteresowana, która posiada nową lub starą maturę.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Podczas studiów w Wyższej Szkole Rehabilitacji  studenci zdobywają wiedzę m.in. z chemii i biochemii ogólnej i żywności, anatomii i fizjologii człowieka, genetyki, żywienia klinicznego, farmakologii i farmakoterapii.  Nasza kadra to uczeni o wielkich międzynarodowych osiągnięciach, perfekcyjnie łączący wiedzę teoretyczną z zakresu dietetyki z umiejętnościami praktycznymi i co bardzo ważne, świetnie prowadzący wykłady i ćwiczenia. To ludzie otwarci na najnowsze osiągnięcia w dziedzinie dietetyki i często sami je tworzący. Wielu z nich oglądamy w programach telewizyjnych, czytamy ich artykuły, korzystamy z porad i konsultacji.

  • prof dr hab. Grażyna Cichosz - wybitna uczona, światowy autorytet w badaniu tłuszczy mlecznych, udowodniła m.in. wysoką wartość odżywczą i zdrowotną masła,
  • prof.dr hab. Hanna Czeczot - znakomity dydaktyk, naukowiec europejskiego formatu, badająca wpływ diety na metabolizm organizmu w zdrowiu i chorobie,
  • prof.dr hab. Adam Kołątaj - wybitny uczony z Zakładu Genetyki Zwierząt PAN, autor kilkuset prac naukowych, cytowanych na całym świecie,
  • dr n.med Magdalena Białkowska - najbardziej w kraju znana, za pośrednictwem mediów, dietetyk-specjalista od utrzymania prawidłowej wagi.

Ta wiedza i umiejętności, które pozyska się u nas, to unikalna inwestycja także we własne zdrowie i najbliższych, a to jest bezcenne.

Gdzie znajdzie pracę absolwent naszej Uczelni?

Absolwent studiów licencjackich na kierunku dietetyka w Wyższej Szkole Rehabilitacji  posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu żywienia człowieka zdrowego i chorego, zasad przygotowywania potraw oraz profilaktyki chorób żywieniowo zależnych.
Absolwent dietetyki dzięki wiedzy i umiejętnościom nabytym podczas studiowania w Wyższej Szkole Rehabilitacji będzie mógł podjąć pracę zarówno w placówkach medycznych jak i niemedycznych.

Możliwości pracy dla dobrego dietetyka są nieograniczone. Te możliwości to także hotele, spa, przedszkola, szkoły, ośrodki wypoczynkowe i sanatoria, do których przyjeżdża coraz więcej cudzoziemców, poradnie oraz własna działalność.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Nauka na kierunku dietetyka  trwa 3 lata i studenci uzyskują tytuł licencjata. Prowadzimy studia niestacjonarne.  Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach.
Dietetyk  uczy się całe życie. Dlatego tak ważne dla rozwoju jego kariery są kursy, szkolenia i studia podyplomowe. Na naszej uczelni studenci już podczas trwania nauki mają możliwość odbywania różnych kursów doskonalących ich umiejętności. Dzięki temu od razu po skończeniu studiów mogą podjąć pracę zarobkową.

Absolwenci mają możliwość kontynuowania nauki na studiach podyplomowych. Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach ! Dlatego zachęcamy do współpracy.

4
5
6

 

STUDIA PODYPLOMOWE

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą dydaktyczną studiów podyplomowych na Wyższej Szkole Rehabilitacji.

Dla kogo:

Oferta skierowana jest do osób, które ukończyły studia wyższe (posiadają tytuł licencjata lub magistra). W szczególnosci zapraszamy naszych absolwentów, którym proponujemy różnego rodzaju ulgi w płatnościach. Studia podyplomowe zostały utworzone jako dodatkowa forma kształcenia, która pozwala rozwijać się zawodowo, zdobywać certyfikaty, zaświadczenia.

Dostępne kierunki studiów podyplomowych dostępne są w zakładce kierunki >>> .

Studenci i absolwenci WSR nie ponoszą opłaty wpisowej, a czesne mają obniżone o 10%!

W razie pytań prosimy o kontakt >>>

2
3
przejdź do rekrutacji online

Centrum Szkoleń WSRCentrum Szkoleń Wyższej Szkoły Rehabilitacji powstało w 2012r.


Specjalizujemy się w kursach i szkoleniach dla fizjoterapeutów, studentów kierunków medycznych, pedagogicznych oraz osób zainteresowanych tematyką dietetyki, rehabilitacji, terapii manualnej, a także gimnastyki korekcyjnej. Dzięki współpracy z Medycznym Studium Zawodowym w Warszawie organizujemy również szkolenia Pierwszej Pomocy oraz kursy dla Ratowników Medycznych.

Wyższa Szkoła Rehabilitacji to Uczelnia, która  zapewnia wszechstronne przygotowanie studentów w zakresie fizjoterapii, ratownictwa medycznego i dietetyki.
W 2012r. uruchomiliśmy również studia podyplomowe z zakresu szeroko pojętej rehabilitacji.

Z zakresu fizjoterapii organizujemy kursy i szkolenia m. in.:

  • masażu I i II stopnia,
  • masażu bańką chińską,
  • masaż głęboki tkanek miękkich
  • i wiele innych.

Dla ratowników medycznych prowadzimy:

  • kursy doskonalenia zawodowego (120punktów),
  • kurs KPP,
  • kurs recertyfikacyjny KPP (dla ratowników którym kończy się ważność zaświadczenia o ukończeniu kursu KPP),
  • a także seminaria, dzięki którym uczestnicy mogą zdobyć punkty edukacyjne

Z zakresu dietetyki mamy w swojej ofercie m. in.:

  • kurs podstawowy dietetyka
  • kurs dotyczący otyłości - przyczyn, skutków oraz metod leczenia.

Organizujemy szkolenia z zakresu Pierwszej Pomocy, a dzięki dużej ilości ćwiczeń praktycznych, uczestnicy szkolenia zyskują umiejętność udzielenia pomocy potrzebującej osobie w sytuacjach wysokiego stresu.

W celu zapoznania się z naszą pełną ofertą zapraszamy na stronę internetową Centrum Szkoleń WSR.

Centrum Szkoleń WSR
Centrum Szkoleń WSR @ G+
Centrum Szkoleń WSR @ FB
przejdź do rekrutacji online

Studenci Wyższej Szkoły Rehabilitacji mogą ubiegać się o następujące formy pomocy materialnej:

  1. Stypendium socjalne
  2. Stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych
  3. Stypendium Rektora dla najlepszych studentów
  4. Zapomogę

Wnioski o stypendium socjalne przyjmowane są od 1 października do 20 czerwca.
Wnioski o stypendium specjalne dla osób niepełnosprawnych przyjmowane są od 1 października do 20 czerwca.
Wnioski o stypendium Rektora przyjmowane są od 1 października do 31 października.

przejdź do rekrutacji online

erasmus plus logo

Dnia 11 grudnia 2013r. Parlament Europejski i Rada Unii Europejskiej podjęły decyzję ustanawiającą nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, inicjatywy młodzieżowe oraz sportowe w całej Europie  Erasmus+.
 
Program Erasmus+ wszedł w życie 1 stycznia 2014 r. i zastąpił dotychczasowe programy: „Uczenie się przez całe życie" (oraz jego programy sektorowe – Erasmus, Leonardo da Vinci, Comenius i Grundtvig), akcję Jean Monnet, program „Młodzież w działaniu" oraz pięć innych programów (m.in. Erasmus Mundus i Tempus). Po raz pierwszy w historii programów edukacyjnych Unii Europejskiej, wspierane będą również inicjatywy związane ze sportem. Realizacja programu zaplanowana jest na siedem lat, czyli do roku 2020.

Więcej na ten temat:

Strona internetowa programu Erasmus: www.erasmusplus.org.pl

Ulotka na temat programu: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/promo/erasmus-plus/pub/view/erasmus-plus-leaflet_pl.pdf

Prezentacja na temat programu: http://erasmusplus.org.pl/wp-content/uploads/2013/12/Prezentacja-Erasmus+.pdf

przejdź do rekrutacji online

WSR umożliwia swoim studentom rozwijanie pasji poprzez udział w kołach naukowych czy sekcjach sportowych.

Studenci WSR działając w kołach naukowych rozbudzają i zaspakajają swoje twórcze aspiracje, wymieniają poglądy, promują swoje oryginalne osiągnięcia naukowe, szukają odpowiedzi na nurtujące pytania badawcze, a także nabywają umiejętności organizatorskie.

Sekcje sportowe pomagają natomiast zadbać o kondycję fizyczną dając możliwość zintegrowania się w środowisku studenckim.

KOŁA NAUKOWE WSR

PSYCHOLOGIA MEDYCZNA

Studenckie koło naukowe prowadzone przez dr Elżbietę Trylińską – Tekielską, mgr Dariusza Tomczyka

  • „Predyspozycyjność osobowościowa do wyboru określonych kierunków studiów”
  • „Predyspozycyjność licealistów profilowanych klas: dietetyk, ratownik medyczny, fitness – a decyzje wyboru studiów”

FIZJOTERAPIA

  • Naukowe koło studenckie prowadzone przez dr Sławomira Grzeszczyka
    sgrzeszczyk@onet.pl
    "Fizjoterapia w dysfunkcjach narządu ruchu"
  • "Badanie skuteczności terapii wibroakustycznej w wybranych schorzeniach układu ruchu"
  • Naukowe koło studenckie prowadzone przez dr Piotra Pietrasa
    pietras.piotr@interia.pl

RATOWNICTWO MEDYCZNE

DIETETYKA

  • Naukowe koło studenckie prowadzone przez dr Iwonę Stanisławską
    iwonabiol@wp.pl
1
2
3
przejdź do rekrutacji online

Studiowanie z najlepszymi w WSR otwiera przed absolwentami rozległe możliwości znalezienia ciekawej pracy łączącej prestiż i satysfakcję zawodową z godnymi zarobkami. Psycholog medyczny, Fizjoterapeuta, Ratownik medyczny, Dietetyk – są bardzo poszukiwanymi zawodami przez pracodawców w Polsce, Unii Europejskiej, USA, Japonii.

Powodem rosnącego zapotrzebowania na wykwalifikowaną kadrę medyczną są zagrożenia związane z postępem cywilizacyjnym, starzeniem się społeczeństwa, życiem w ciągłym biegu i stresie. Jednocześnie rośnie świadomość, że o zdrowie trzeba dbać i im szybciej zatroszczymy się o siebie, tym nasze życie będzie pełniejsze.

Ukończenie WSR pozwoli uniknąć losu absolwentów "popularnych" kierunków innych uczelni, którzy z powodu nasycenia rynku zmuszeni są do pracy poniżej swoich kwalifikacji, często niezgodnej ze swoim kierunkowym wykształceniem. Jest to szczególnie widoczne za granicą, gdzie oferuje się im przede wszystkim prace fizyczne (budowlanka, gastronomia, etc.), a zdobyte kwalifikacje stają się zbędne.

Wszechstronne wykształcenie teoretyczne i praktyczne, specjalizacja i kompleksowa wiedza zdobyte na naszej Uczelni ułatwiają funkcjonowanie na rynku pracy. Absolwentów WSR cechuje dynamika, komunikatywność, cierpliwość, poczucie odpowiedzialności za zdrowie i życie innych ludzi, a przede wszystkim empatia – zgodnie z credo WSR – "Nigdy nie ustawaj w czynieniu dobra".

Rynek pracy dla Psychologów medycznych, Fizjoterapeutów, Ratowników medycznych, Dietetyków jest bardzo chłonny, dynamiczny i różnorodny.

Absolwenci WSR znajdują zatrudnienie w publicznych i niepublicznych placówkach służby zdrowia (przychodnie, szpitale, oddziały ratunkowe, kliniki prywatne, sanatoria, etc.), placówkach oświatowych, gabinetach lekarskich, ośrodkach badawczych, zakładach pracy chronionej i warsztatach terapii zajęciowej, stacjach sanitarno-epidemiologicznych, szkołach wyższych, placówkach sportowych, hospicjach, domach opieki, ośrodkach sportowych, gabinetach lekarskich, SPA & Wellness, klubach fitness, klinikach medycyny estetycznej, coachingu, a także szeroko-rozumianej prywatnej praktyce.

Psycholog medyczny

PSYCHOLOG MEDYCZNY

Fizjoterapeuta

FIZJOTERAPEUTA

Zawody poszukiwane na rynku pracy w Polsce i na świecie

ZAWODY POSZUKIWANE W POLSCE I NA ŚWIECIE

Ratownik medyczny

RATOWNIK MEDYCZNY

Dietetyk

DIETETYK

przejdź do rekrutacji online
bezpieczna przyszlosc

Ukończenie WSR gwarantuje bezpieczną przyszłość, stabilną pracę i satysfakcję zawodową.

Psycholog medyczny, Fizjoterapeuta, Ratownik medyczny, Dietetyk - należą do zawodów najwyższego zaufania społecznego, są prestiżowe, przyszłościowe i rozwojowe zarazem.

Specjaliści tych kierunków mają wysoką pozycję na rynku, są poszukiwani przez pracodawców i są pewni zatrudnienia w swoim fachu - zarówno w Polsce, jak i na świecie. Stabilność pracy buduje trwałe fundamenty codziennej egzystencji, a także wspomaga osiąganie równowagi życiowej. Zdobyta wszechstronna wiedza – teoretyczna i praktyczna - pomaga osiągnąć pełen profesjonalizm w wykonywanej profesji, a obowiązki służbowe stają się przyjemnością - sprawiając jednocześnie dużo satysfakcji zawodowej. Środowisko pracy, które składa się z ludzi dynamicznych, życzliwych, empatycznych, nastawionych altruistycznie do świata – zgodnie z credo WSR - "Nigdy nie ustawaj w czynieniu dobra", sprzyja tworzeniu trwałych relacji międzyludzkich. Pomaganie innym daje poczucie spełnienia, a poczucie o dobrze wybranego kierunku studiów pozwala uwierzyć w trafność własnych wyborów życiowych i optymistycznie patrzeć w przyszłość.

przejdź do rekrutacji online

PSYCHOLOGIA MEDYCZNA

Jak studiować w dobrej uczelni i mieć stabilną przyszłość?
Kierunek Psychologia medyczna zaprasza na studia.

Czym jest psychologia medyczna?

Psychologia medyczna to dziedzina wyłoniona z psychologii klinicznej i medycyny. Jej założeniem jest stosowanie psychologii w medycynie.

Psychologia medyczna I stopnia w Wyższej Szkole Rehabilitacji to pierwszy i jedyny taki kierunek w Polsce. Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.

Psychologia medyczna oferuje istotne wsparcie w skutecznym leczeniu – wychodząc z założenia, że człowiek jest jednością psychosomatyczną. Pomaga w uzyskaniu dobrego kontaktu człowieka chorego z rodziną, lekarzami, pielęgniarkami, terapeutami. Wspomaga osoby chore, potrzebujące takich czynników leczących jak wiara, nadzieja i przekonania, że można wyzdrowieć.

Psychologia medyczna to także ogromny obszar działań profilaktycznych. Człowiek nie może być tylko zredukowany do poziomu ciała lub jednostki chorobowej. Dobrostan w sferze psychiki jest nierozerwalnym elementem dobrostanu fizycznego czyli podstawy zdrowia. Psychologia medyczna to studia skierowane w przyszłość. W wielu krajach o wyższych standardach opieki zdrowotnej włączenie w profilaktykę i opiekę zdrowotną psychologii medycznej stało się normą.

Kto może studiować psychologię medyczną?

Na kierunek psychologia medyczna zapraszamy wszystkie osoby posiadające maturę, które chcą pomagać i wspierać innych ludzi. Ukończenie psychologii medycznej w Wyższej Szkole Rehabilitacji daje możliwość zdobycia jednego z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Kandydat na studia powinien cechować się:

  • duża empatią
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • chęć niesiania pomocy chorym i potrzebującym
  • odporność na stres
  • chęć uczenia się w Uczelni, która stawia na rozwój, dobrą atmosferę i profesjonalną kadrę.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Absolwenci tego kierunku nabędą unikalnych umiejętności. Gwarantuje to nowatorski, bardzo przemyślany program studiów i wybitna kadra nauczycieli akademickich.

Kadra:

  • prof. zw. dr hab. nauk humanistycznych w zakresie psychologii Danuta Kądzielawa
  • dr hab. nauk humanistycznych Piotr Radkiewicz
  • dr hab. nauk humanistycznych Jerzy Rosiński
  • dr hab. nauk o kulturze fizycznej Artur Ziółkowski
  • dr nauk o kulturze fizycznej Marek Graczyk
  • dr nauk humanistycznych (w zakresie psychologii) Justyna Korzeniewska
  • dr nauk społecznych Tomasz Prusiński
  • dr nauk społecznych (w zakresie psychologii) Patrycja Sroka – Oborska
  • dr humanistycznych Elżbieta Trylińska – Tekielska
  • mgr Marcin Kulpiński
  • mgr Małgorzata Procner – Przeszowska

Zapotrzebowanie na pomoc psychologiczną dla osób dbających o zdrowie rośnie lawinowo. Osoby chore, niepełnosprawne, poszkodowane w wypadkach potrzebują takiego wsparcia jako ważnego elementu w procesie leczenia. Absolwent psychologii medycznej w WSR będzie mógł skutecznie pomagać zarówno ludziom chorym jak i zdrowym, będzie jednym z najbardziej poszukiwanych specjalistów zarówno w kraju jak i za granicą. Z tej szansy warto skorzystać.

Studia swym zakresem obejmują przedmioty z różnych dziedzin psychologii, technik terapeutycznych oraz stawiania diagnozy psychologicznej. Tę wiedzę zdobywa student w ramach przedmiotów podstawowych i kierunkowych. Stawiamy na rozległą wiedzę, dlatego nasz program jest bardzo bogaty w zajęcia praktyczne. Proponujemy naszym studentom praktyki w najlepszych ośrodkach rehabilitacyjnych na terenie Warszawy i w okolicach.

Gdzie znajdzie pracę absolwent naszej Uczelni?

Absolwent naszej Uczelni uzyska bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie psychologa medycznego, a więc do pracy z lekarzami każdej specjalizacji, z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, po ciężkich i trudnych zabiegach chirurgicznych, na oddziałach onkologicznych, kardiologicznych, intensywnej terapii, ale także z osobami z depresją, uzależnieniem czy po próbach samobójczych.

Absolwent kierunku psychologia medyczna jest przygotowany do podjęcia pracy  m.in.  w publicznych i niepublicznych placówkach służby zdrowia (przychodnie, niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, szpitale, centra medyczne), hospicjach stacjonarnych, oddziałach opieki paliatywnej, zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach opiekuńczo-leczniczych psychiatrycznych, zespołach opieki domowej, infolinii medycznej.

Absolwent uzyska wiadomości i umiejętności niezbędne do prowadzenia terapii z chorym jak również z rodziną. Dowie się dlaczego równowaga pomiędzy czterem wymiarami istnienia: psychologicznym, fizycznym, społecznym i duchowym jest tak ważna dla zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Nauka na kierunku psychologia medyczna trwa 3 lata i studenci uzyskują tytuł licencjata.

Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.
Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach: w Instytucie "Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, Specjalistycznym Centrum Rehabilitacji - "Stocer" – Konstancin Jeziorna, Hospicjum Onkologicznym na ul. Pileckiego 105 w Warszawie.

Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach! Dlatego zachęcamy do współpracy.

1
3
przejdź do rekrutacji online

1

Dla nas liczysz się TY i Twoje potrzeby, które staramy się zaspokajać w pełnym wymiarze – od podstawowych do potrzeb wyższego poziomu, takich jak potrzeba bezpieczeństwa, przynależności, uznania i samorealizacji.

W ramach potrzeb podstawowych zapewniamy Studentom WSR posiłki w Bistro WSR, które smakują jak u Mamy, a także zapewniamy miejsce odpoczynku, dyskusji, zabawy - REHAB CLUB.

 
Bistro WSR
Rehab Club
 

2

W ramach realizacji potrzeb wyższych poziomów zaspokajamy potrzebę bezpieczeństwa - poprzez zdobycie ekskluzywnych umiejętności gwarantujących pracę w swoim zawodzie i pewność zatrudnienia, natomiast potrzeby społeczne – związane
z kontaktem z ludźmi – są zapewniane poprzez środowisko pracy przynoszące satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Psycholog medyczny, Fizjoterapeuta, Ratownik medyczny, Dietetyk - zawody budzące pozytywne emocje, cieszące się społecznym uznaniem, przynoszące stabilizację życiową i prestiż, elitarne, a przede wszystkim należące do zawodów najbardziej poszukiwanych przez pracodawców w PL, UE, USA, Japonii.

Ukończenie WSR zapewnia także realizację najwyższego poziomu potrzeb, jakim jest potrzeba uznania w obrębie organizacji i wśród ludzi tworzących środowisko pracy. Należy w tym miejscu wymienić także potrzebę pewności siebie, sukcesu, samospełnienia oraz optymistycznego spoglądania w przyszłość, dzięki czemu uświadamiamy sobie swój potencjał oraz jesteśmy po prostu SZCZĘŚLIWI. Postawy altruistyczne - zgodne z mottem WSR "Nigdy nie ustawaj w czynieniu dobra" - wyrażające się
w pomaganiu innym - urzeczywistniają dążenie do samorealizacji, rozwijania swoich talentów, a także do potwierdzenia własnej wartości.

Potrzeby kształtują nasze życie, systemy wartości, a także relacje z innymi ludźmi. Są zaspokajane stopniowo, tzn. potrzeby wyższego rzędu aktywizują się dopiero po zaspokojeniu niższych.

Wyższa Szkoła Rehabilitacji w Warszawie pomoże Tobie osiągnąć pełną SATYSFAKCJĘ ŻYCIOWĄ i realizację wszystkich poziomów potrzeb.

3
Hierarchia potrzeb wg. A. Maslowa
Hierarchia potrzeb wg. A. Maslowa

Aktualności

Kopia Rehabilitacja dzieci i niemowląt

Studia Podyplomowe Rehabilitacja dzieci i niemowląt adresowane są dla osób pracujących lub przygotowujących się do pracy placówkach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i leczniczych zajmujących się terapią dzieci i niemowląt. Zadaniem studiów jest doskonalenie zawodowe  z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci. Podczas studiów student zapozna się z metodami diagnostyki i terapii stosowanej w leczeniu chorób genetycznych, asymetrii posturalnych, zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego,  uszkodzonych splotów ramiennych, korekcji wad postawy oraz wad wrodzonych.

Dodatkowo w ramach studiów proponujemy kurs pierwszej pomocy.

Kierunek prowadzony jest w części teoretycznej poprzez platformę e-learning.

  • Ilość godzin w I semestrze : 145 h w tym 55h zajęć praktycznych
  • Ilość godzin w II semestrze : 99h w tym 39h zajęć praktyczynch

Cena 4500zł z możliwością płatności ratalnej

 

Neurologopedia

Podyplomowe Studia Neurologopedii (PSN) przeznaczone są dla magistrów logopedii. Przygotowują one do uzyskania specjalizacji medycznej w zakresie neurologopedii. Zapotrzebowanie na nią rośnie ze względu na szybkie starzenie się naszego społeczeństwa, wzrost chorób neurologicznych oraz większą wykrywalność dzieci z różnymi deficytami rozwojowymi.

Celem PSN jest wyposażenie studentów w praktyczną wiedzę i umiejętności, które są niezbędne do przeprowadzenia diagnozy i terapii osób z zaburzeniami mowy w różnym wieku. Program PSN zawiera moduły istotne dla profesji neurologopedy, a pomija przedmioty zbędne.

Zajęcia są realizowane w formie wykładów, ćwiczeń oraz praktyk, do których przywiązujemy dużą wagę. Prowadzone są one przez zespół praktyków pod kierunkiem prof zw. dr hab. Zbigniew Tarkowskiego, specjalistę w dziedzinie neurologopedii, autorytet międzynarodowy.

Wykładowcy:

Zbigniew Tarkowski Prof. zw. dr hab. Zbigniew Tarkowski - psychopatolog mowy, neurologopeda oraz terapeuta i szkoleniowiec, kierownik Zakładu Patologii i Rehabilitacji Mowy Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, autor wielu monografii naukowych wydanych w Polsce oraz USA, twórca pierwszych polskich testów językowych, autor programów terapeutycznych dla osób z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy. Miłośnik kina oraz bernardynów i kotów dachowcó

 

 

 

 

Czas trwania: 2 semestry

Cena:

  • w przypadku wpłaty jednorazowej wynosi 4100 zł
  • w przypadku wpłat semestralnych wynosi 5280 zł (2x 2640 zł)
  • w przypadku wpłat miesięcznych wynosi 5760zł (10x 576 zł)

 

Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka z Niepełnosprawnością

CEL

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • Profesjonalnego organizowania i prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niepełnosprawnością,
  • Opracowywania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny,
  • Przeprowadzania wielospecjalistycznej diagnozy, terapii dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niepełnosprawnością
  • Prowadzenia oceny efektywności podejmowanych działań, wyboru i dostosowania metod do potrzeb rozwojowych dziecka,
  • Prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców,
  • Dokumentowania działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną,
  • Pracy w zespole ds. wczesnego wspomagania rozwoju, wspólnego planowania i organizowania wsparcia rozwojowego dziecka i jego rodziny.

UCZESTNICY

Studia są adresowane do magistrów psychologii, pedagogiki, fizjoterapii oraz logopedów pracujących lub planujących pracę w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju małych dzieci.

KWALIFIKACJE

Studia mają charakter kwalifikacyjny i dają uprawnienia do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w następujących placówkach: ośrodkach wczesnego wspomagania, ośrodkach wczesnej interwencji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz placówkach edukacyjnych realizujących zadanie wczesnego wspomagania rozwoju.

PODSTAWA PRAWNA

Nazwa kierunku, plan, program i wymiar godzin spełniają wymogi zawarte:

  • w Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 poz. 131),
  • w Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017 poz. 1575) oraz
  • w Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. 2017 poz. 1635)

PROGRAM

Obejmuje m.in. następujące zagadnienia:

  • organizacja zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – podstawy prawne, procedury, standardy
  • diagnoza i wspomaganie rozwoju poznawczego dziecka
  • diagnoza i wspomaganie rozwoju społeczno – komunikacyjnego dziecka
  • diagnoza i wspomaganie rozwoju sprawności motorycznej i manualnej dziecka
  • diagnoza pediatryczna małego dziecka w okresie wczesnodziecięcym
  • diagnoza neurologiczna dziecka niepełnosprawnego i zagrożonego niepełnosprawnością
  • diagnoza fizjoterapeutyczna dziecka z deficytami
  • wprowadzenie do SI: neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej, teoria Integracji Sensorycznej
  • metoda werbo -tonalna – zastosowanie w rozwoju poznawczym i mowy
  • wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się
  • rozwój i zaburzenia mowy w upośledzeniu umysłowym
  • diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego
  • trening umiejętności społecznych
  • praca z trudnymi zachowaniami
  • diagnoza i terapia dziecka z wadą słuchu
  • diagnoza i terapia dziecka z wadą wzroku
  • diagnoza i terapia dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
  • diagnoza i terapia dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm)
  • diagnoza i terapia dziecka z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka (SLI a afazja/dysfazja rozwojowa i dziecięca afazja nabyta)
  • diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego ruchowo
  • prowadzenie konsultacji i instruktażu dla rodziców dzieci niepełnosprawnych i zagrożonych niepełnosprawnością
  • praca w zespole ds. wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wspólne planowanie i organizowanie wsparcia rozwojowego dziecka i jego rodziny
  • dokumentowanie działań realizowanych z dzieckiem i jego rodziną
  • konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

Zajęcia dydaktyczne realizowane będą w formie wykładów, warsztatów, ćwiczeń.

CZAS TRWANIA:

Liczba semestrów: 2 semestry
Liczba godzin dydaktycznych: 275 godzin
Liczba godzin praktyk 120 godzin (student zalicza indywidualnie w wybranych placówkach: miejsce odbywania praktyki: ośrodek wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ośrodek wczesnej interwencji przedszkole: specjalne, integracyjne, z oddziałami integracyjnymi oraz masowe, szkoła: specjalna, integracyjna, z oddziałami integracyjnymi oraz masowe, poradnia psychologiczno-pedagogiczna oraz specjalistyczna, ośrodek szkolno-wychowawczy oraz ośrodek rehabilitacyjny, instytucje niepubliczne takie jak: ośrodki, poradnie, fundacje, stowarzyszenia i inne prowadzące WWRD).

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele, maksymalnie dwa razy w miesiącu.

OPŁATY ZA STUDIA:

  • opłata za wpisowe: 100
  • opłata rekrutacyjna: 50
  • opłata za studia za rok z góry: 5300 zł (1×5300)
  • opłata za studia semestralna: 2750 zł (2×2750)
  • opłata za studia ratalna: 590 zł (10×590)

DLA ABSOLWENTÓW WSR 10% ZNIŻKI ORAZ BEZ WPISOWEGO

WARUNKI ZALICZENIA

  • minimum 80% obecności na zajęciach,
  • uzyskanie zaliczeń poszczególnych zajęć zgodnie z kryteriami przekazanymi przez prowadzących zajęcia,
  • pozytywnie oceniona praktyka
  • przygotowanie i obrona indywidualnego programu terapeutycznego

Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka z Niepełnosprawnością, szkolenie z podstaw Integracji Sensorycznej, zaświadczenie uczestnictwa w  szkoleniu z Treningu Umiejętności Społecznych oraz certyfikat ukończenia kursu pediatrycznego z zakresu pierwszej pomocy.

WYKŁADOWCY:
Kadrę wykładowców na studiach podyplomowych stanowią pracownicy naukowo-dydaktyczni Uczelni oraz zespół ekspertów, praktyków z wieloletnim doświadczeniem. Zajęcia realizowane będą przez wysokiej klasy specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, pedagogiki specjalnej, logopedii oraz rehabilitacji zajmujących się kompleksową opieką na dzieckiem w wieku 0 - 8 r.ż. Zakłada się, że będzie dużo zajęć praktycznych (obserwacja bezpośrednia, analiza materiału filmowego, opracowywanie scenariuszy zajęć, wykonywanie pomocy, zabawek). W realizacji programu studiów współpracujemy z ośrodkami mającymi wieloletnie doświadczenie w zakresie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju, poradniami psychologiczno – pedagogicznymi oraz fundacjami i stowarzyszeniami pracującymi na rzecz dzieci z niepełnosprawnością.

Dorota Maria Maliszewska – psycholog, socjoterapeuta, absolwentka Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, ukończyła studia podyplomowe z zakresu stosowanej analizy zachowania, przygotowania pedagogicznego, socjoterapii oraz szkolenia z pracy metodą EEG Biofeedback. Pracowała, jako psycholog w Hospicjum „Dom Opatrzności Bożej” w Białymstoku. Obecnie pracownik dydaktyczny Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie, prowadzi zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w NZOZ AXON w Białymstoku. Od ponad 12 lat związana jest z publiczną oświatą, pracując w szkole integracyjnej. Prowadzi zajęcia z dziećmi z niepełnosprawnością i ich rodzicami. Ma doświadczenie w pracy zarówno z małymi dziećmi, jak i nastolatkami, w terapii indywidualnej oraz grupowej. Jest autorką programu socjoterapeutycznego „Poznaj siebie” dla dzieci z zaburzeniami zachowania. W 2014 roku nagrodzona przez Burmistrz miasta Sokółka za osiągnięcia w pracy dydaktycznej i wychowawczej z dziećmi.

Anna Jaźwińska-Chren - mgr kulturoznawstwa, neurologopeda. Ukończyła studia magisterskie na kierunku Kulturoznawstw/Wiedza o kulturze w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, Pomagisterskie Studium Logopedyczne na Uniwersytecie Warszawskim, studia podyplomowe na specjalizacji Neurologopedia na UMCS w Lublinie, studia podyplomowe Stosowana analiza zachowania: przygotowanie do pracy z osobami z zaburzeniami rozwoju i zachowania w SWPS w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zbierała pracując w placówkach służby zdrowia i oświatowych (m.in. Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Axon w Białymstoku, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Mentor w Białymstoku, Niepubliczne Przedszkole Terapeutyczne „Przyjazny Domek” w Białymstoku, Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku, Szkoła Podstawowa Nr 1 w Łapach). W chwili obecnej pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łapach oraz prowadzi prywatny Gabinet Neurologopedyczny „Daję Słowo”.

Marta Szutko – Biernacka – ukończyła studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, doradztwa zawodowego. Ukończyła liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i wspomagania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, psychoprofilaktyki. Posiada kwalifikacje z zakresu Zarządzania Oświatą oraz Coachingu. Dodatkową wiedzę nabywała również w Polskim Centrum Mediacji. Posiada wieloletnie doświadczenie w poradnictwie rodzinnym – jako pracownik poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz w pracy na rzecz dzieci i młodzieży – jako pedagog i doradca zawodowy – w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej. Na co dzień zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży z zaburzeniami i deficytami rozwojowymi. Prowadzi liczne warsztaty, szkolenia i prelekcje dla nauczycieli, rodziców i uczniów, dotyczące m.in. pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi, alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się, organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole, przemocy rówieśniczej i domowej, profilaktyki zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, ich rozwoju psychoseksualnego, poradnictwa zawodowego. W ramach wczesnego wspomagania prowadziła zajęcia z dziećmi, konsultacje i porady.

Sylwia Tołczyk – magister psychologii i pedagogiki, tyflopedagog. Ukończyła studia podyplomowe
z zakresu wczesnej interwencji. Od 2012 roku pracuje w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Niewidomych im. Róży Czackiej w Laskach, przede wszystkim z dziećmi w wieku 0-6 oraz prowadzę warsztaty dla studentów Wydziału Psychologii UW dotyczące wspierania osób z dysfunkcją wzroku; od 2014 jest pracownikiem publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Bierze udział w projekcie adaptacji polskiej wersji PEP-3, uczestniczyła w projekcie adaptacji ADOS-2 i ADI-R.

Joanna Bieńkowska – surdologopeda, logopeda wczesnej interwencji, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego. Pracuje w Specjalistycznym Ośrodku dla Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu PZG w Gdańsku oraz prowadzi zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju w gdańskim Przedszkolu. Swoje zainteresowania skupia wokół pracy z dziećmi wadą słuchu, rozszczepem podniebienia oraz zaburzeniami językowymi. Jest autorką artykułu w czasopiśmie „Forum logopedy” pt. „Terapia logopedyczna dziecka z rozszczepem podniebienia i niedosłuchem”. Jej pasją są podróże i muzyka.

 

 

 

Monika Słowińska - psycholog, doktorantka Wydziału Psychologii UW. Ukończyła także podyplomowe studia ,,Stosowana Analiza Zachowania” na SWPS Warszawa. Brała udział w projektach naukowych dotyczących wczesnego wspierania rozwoju dzieci z ryzykiem wystąpienia zaburzeń rozwojowych. Szkoliła się z zakresu diagnozy (m.in. ADOS-2) oraz terapii osób z ASD. Pracuje terapeutycznie z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodzicami.
Ewa Włostowska - mgr fizjoterapii, absolwent UMK w Toruniu Collegium Medicum w Bydgoszczy, praca dotychczasowa Centrum Rehabilitacji i Lecznictwa Attis w Warszawie w ramach wczesnej interwencji Centrum Opieki nad Rodzina Attis, Bell Med przychodnia lekarska fizjoterapeuta dziecięcy, w ramach współpracy w zespole WWRD jako fizjoterapeuta w prywatnym przedszkolu integracyjnym Czarodziejski Dworek w Warszawie oraz jako konsultant i fizjoterapeuta w Prywatnym Żłobku Sensoludki w Warszawie, kierownik studiów podyplomowych Rehabilitacja Dzieci i Niemowląt WSR i wykładowca akademicki, doktorant na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.

Ewa Włostowska – mgr fizjoterapii, absolwent UMK w Toruniu Collegium Medicum w Bydgoszczy, praca dotychczasowa Centrum Rehabilitacji i Lecznictwa Attis w Warszawie w ramach wczesnej interwencji Centrum Opieki nad Rodzina Attis, Bell Med przychodnia lekarska fizjoterapeuta dziecięcy, w ramach współpracy w zespole WWRD jako fizjoterapeuta w prywatnym przedszkolu integracyjnym Czarodziejski Dworek w Warszawie oraz jako konsultant i fizjoterapeuta w Prywatnym Żłobku Sensoludki w Warszawie, kierownik studiów podyplomowych Rehabilitacja Dzieci i Niemowląt WSR i wykładowca akademicki, doktorant na Akademii Pedagogicznej w Krakowie.

Magdalena Okrzasa – terapeuta integracji sensorycznej, absolwentka wydziału psychologii UW, członek fundacji na rzecz rodzin i dzieci z autyzmem i innymi dysfunkcjami OKNO.

Kierownik merytoryczny:
mgr Dorota Maria Maliszewska
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ZASADY NABORU:
Studenci przyjmowani są według kolejności zgłoszeń

WARUNKI PRZYJĘCIA:

Warunkiem koniecznym do zapisania się na Uczelnię jest rejestracja online
Złożenie wymaganych dokumentów w ciągu 14 dni od momentu zalogowania się

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Karta ewidencyjna drukowana po zakończeniu rekrutacji online
  2. Podanie
  3. Kopia dyplomu ukończenia studiów wyższych (oryginał nie jest przyjmowany, wymagany tylko do wglądu),
  4. Kopia suplementu do dyplomu (dla dyplomów wydanych po 1 stycznia 2005r., oryginał nie przyjmowany, wymagany tylko do wglądu),
  5. W przypadku kierunków, na których wymagane jest przygotowanie pedagogiczne prosimy o dostarczenie dokumentu potwierdzającego nabycie tych kwalifikacji.
  6. Kserokopia dowodu wniesienia wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej
  7. Kserokopia dowodu osobistego
  8. Deklaracja płatności
  9. Dwa egzemplarze umowy o warunkach płatności

LICZBA MIEJSC: 30

W przypadku zebrania się grupy poniżej 15 osób studia mogą zostać odwołane ( opłata rekrutacyjna i wpisowe podlegają zwrotowi ) lub koszty studiów mogą ulec podwyższeniu po wcześniejszej konsultacji telefonicznej  z każdym kandydatem.

 

 

Coaching zdrowia

COACHING ZDROWIA

(Coach Zdrowia oraz dobrostanu)

Studia podyplomowe przeznaczone dla absolwentów studiów z obszaru nauk medycznych i nauk o zdrowiu, jak również innych osób, zawodowo zajmujących się profilaktyką i promocja zdrowia np.( dietetyków, fizjoterapeutów, masażystów, trenerów osobistych, trenerów zdrowia, edukatorów zdrowotnych, osób zajmujących się profilaktyką chorób cywilizacyjnych, kosmetologów, podologów, pielęgniarek, lekarzy, opiekunów osób starszych i młodszych, niepełnosprawnych, osób zarządzających placówkami o charakterze medycznym, stomatologów, i psychologów, terapeutów).

To także kierunek, dla osób, które chcą rozpocząć pracę jako COACH ZDROWIA.

Studia maja także charakter studiów samorozwojowych – treningi interpersonalne, warsztaty. Uczestnicy określą swoje cele zawodowe i osobiste, zidentyfikują obszary do zmiany, własne motywacje, przekonania i wartości.

COACH ZDROWIA wspiera we wprowadzaniu dobrych zmian i nawyków, pomaga zidentyfikować obszary do zmiany, przekroczyć własne ograniczenia i znaleźć osobistą motywację, w obszarze szeroko pojętego zdrowia i aktywności życiowej.
Coach zdrowia może wspierać również jednostki organizacyjne, pełniąc rolę wewnętrznego coacha i facylitatora zmian.
Wyspecjalizowany coach, ma większą świadomość potrzeb zdrowotnych klientów, oraz pacjentów.

CEL STUDIÓW:
Absolwent zna oraz praktycznie wykorzystuje kluczowe narzędzia i techniki coachingowe, wspierając ludzi w procesie optymalnego funkcjonowania- dobrostanu.
Absolwent studiów, posiada najnowszą i rzetelną wiedzę na temat zdrowia człowieka, i jego uwarunkowań. Potrafi przeprowadzić profesjonalną sesję coachingową oraz promować zdrowy styl życia.

Absolwenci wiedzą jak przeprowadzić prosty wywiad zdrowotny, oraz edukować w obszarze rozwijania praktyk i nawyków prozdrowotnych. Posiadają podstawową wiedzę na temat promocji zdrowia i profilaktyki chorób cywilizacyjnych.
COACH ZDROWIA wspiera proces zmian klienta, tak, aby proces zarządzania zdrowiem miał charakter świadomy, a wprowadzane zmiany były trwałe.

Program ma charakter holistyczny i jako jedyny w Polsce uwzględnia najnowsze trendy psychologii pozytywnej zdrowia czyli DOBROSTANU – WELL BEING.

Nasi absolwenci poznają techniki i narzędzia budowania dobrostanu, który ma znaczący wpływ na proces budowania zasobów zdrowotnych, profilaktykę i proces leczenia.

Studia maja również znaczący wpływ na rozwój osobisty (treningi interpersonalne, warsztaty). Absolwenci studiów przejdą własny proces coachingowy.

Studia są propozycją dla osób, które chcą się rozwijać w swoim zawodzie, oraz wzbogacić swoje kompetencje zawodowe. Są także propozycją dla osób, które poszukują inspiracji do zmiany, bądź chcą wykonywać zawód COACHA ZDROWIA.

PROGRAM:
Studia mają charakter praktyczny, ponad 60 % zajęć to warsztaty, seminaria, treningi interpersonalne.
Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych coachów, psychologów i trenerów. Bazują na aktualnej wiedzy z zakresu neurobiologii, dobrostanu, psychologii zdrowia, rozwoju, motywacji, psychologii pozytywnej, teorii uczenia się osób dorosłych.

PROGRAM KIERUNKU: COACHING ZDROWIA

  1. Idea coachingu i podstawowe pojęcia.
  2. Struktura sesji coachingowej- model GROW i struktury alternatywne.
  3. Cel w coachingu – Model SMART (praca nad własnymi celami - osobisty proces uczestników).
  4. Teoria zmiany – etapy.
  5. Motywacja, wartości i przekonania.
  6. Komunikacja interpersonalna.
  7. Typy osobowości – psychologia transpersonalna.
  8. Specyfika coachingu zdrowia – relacja partnerska.
  9. Narzędzia coachingowe - świadomość i osobiste zasoby coacha, mocne pytania.
  10. Psychosomatyka – choroby cywilizacyjne.
  11. Stres - techniki radzenia sobie ze stresem.
  12. Work life balance.
  13. Holistyczna koncepcja zdrowia człowieka (WHO).
  14. Psychologia pozytywna zdrowia - dobrostan.
  15. Optymizm i pesymizm, wyuczona bezradność - wpływ na zdrowie człowieka.
  16. Profilaktyka i promocja zdrowia.
  17. Styl życia a zdrowie.
  18. Relacje i społeczny wymiar dobrostanu.
  19. Coach na rynku pracy.

*W II semestrze uczestnicy studiów przeprowadzają własne sesje coachingowe, które będą superwizowane na warsztatach. Uczestniczą we własnym procesie, w 2 różnych rolach: coacha i coachee.
Przeprowadzają ćwiczenia umiejętności coachingowych pod superwizją oraz superwizują własną pracę w roli coacha.

MOTTO STUDIÓW:

„WIEDZA, KTÓRA NIE SPRZYJA DZIAŁANIU, JEST BEZUŻYTECZNA.
ALE JAKŻE NIEBEZPIECZNE JEST DZIAŁANIE POZBAWIONE ROZUMIENIA”.

Rudolf Virchow, lekarz, naukowiec, antropolog

WYKŁADOWCY:

Agata Nowińska – kierownik studiów

Dyplomowany coach zdrowia i trener dobrostanu oraz umiejętności psychospołecznych, praktyk well - being, specjalista Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, prawnik. Absolwentka i fascynatka psychologii pozytywnej na Uniwersytecie Warszawskim, projektuje i prowadzi warsztaty budowania dobrostanu.
Jej pasją jest edukacja dla zdrowia i psychologia pozytywna zdrowia.

W swojej pracy wykorzystuje różne narzędzia i techniki oraz integruje wiedzę z wielu obszarów, które tworzą przestrzeń dla pracy w obszarze dobrostanu – well - being.
Blogerka i popularyzatorka psychologii pozytywnej oraz zdrowego i aktywnego stylu życia.

„Poza byciem zdrowym, ludzie chcą wiedzieć jak robić najlepiej, najważniejsze dla nich rzeczy.
Tym się właśnie zajmuje - optymalnym funkcjonowaniem, czyli dobrostanem. Oznacza ono równowagę we wszystkich aspektach naszego życia społecznego, psychicznego, fizycznego i duchowego.” 

 

 

 Dr Ewa Danuta Białek – mentor studiów

Doktorat z immunologii, specjalistka diagnostyki klinicznej, coach transpersonalny, specjalista i praktyk wellness.

Wieloletni pracownik naukowy Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. Absolwentka studiów podyplomowych na Uniwersytecie w Summit USA, certyfikowany trener psychosyntezy, Personal Well Being Coach, Life i Master Life Coach.( USA). Autorka 32 książek, i 120 publikacji z obszaru edukacji dla zdrowia, coachingu, samorozwoju. Prelegentka wielu Konferencji naukowych , medycznych, ekologicznych i edukacyjnych. Założycielka Stowarzyszenia Edukacja dla Przyszłości, oraz Instytutu Psychosyntezy. Propagatorka edukacji dla zdrowia, i kształcenia w tym duchu liderów przyszłości, praktyków Wellness. Jej wiedza poparta jest unikalnym doświadczeniem własnej choroby i poszukiwania ścieżki zdrowienia. Naukowiec z pasji.

Więcej informacji: www.instytutpsychosyntezy.pl 

 

Karolina Zielińska-Salamończyk

Doświadczona i niezwykle skuteczna trenerka, zrealizowała samodzielnie ponad 1000 dni warsztatowych.
Ukończyła (a później również prowadziła) Szkołę Trenerów, doskonale rozumie mechanizmy procesów grupowych i metody uczenia dorosłych.
Absolwentka Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania w Warszawie im. Koźmińskiego oraz Podyplomowych Studiów z Psychologii Pracownika. Ze szkoleniami związana od 1998 roku. Pracowała m.in. jako koordynator ds. szkoleń w Norwich Union, później kilka lat na stanowisku kierowniczym w jednej ze spółek Telekomunikacji Polskiej.
W 2005 roku założyła firmę Level K, prowadzi szkolenia z zakresu m.in. zarządzania, przywództwa, sprzedaży, negocjacji, komunikacji, prezentacji oraz obsługi klienta.
Wykładowca na studiach podyplomowych "Akademia Trenera" w Wyższej Szkole Bankowości w Chorzowie, prowadziła też projekty w Wyższej Szkole Hanzeatyckiej w Słupsku.
Propagatorka zdrowego i ekologicznego stylu życia, i relacji. Dynamiczna, bezpośrednia, z poczuciem humoru.


Współpracowała z m. in. TESCO, Coca Cola, Bre Leasing, Netia, Provident, General Motors, PZU, redNet Media, PKP Intercity, Sokółka, Macrosoft , Puls Biznesu, Remy Automotive, TOI TOI, Castorama, KingFisher, Ferro, dr Gerard, Macrologic, KR Group.

 

Przemysław Gawroński

Psycholog społeczny, certyfikowany Coach Izby Coachingu, doświadczony konsultant i facylitator procesów zmiany na poziomie jednostek, zespołów oraz całych systemów.
Poza pracą jako konsultant Przemek jest nauczycielem aikido (posiada 5 dan - stopień mistrzowski) i prowadzi własną szkołę Dojo( Aikido) .Dzięki 30 lat doświadczenia w aikido oraz treningowi uważności, do swoje pracy wprowadza głębie, spokój i poczucie bezpieczeństwa. Bazując na metodyce i filozofii aikido oraz licznych szkoleniach z pracy z ciałem, w których uczestniczył w kraju i za granicą, prowadzi unikatowe warsztaty z przywództwa, komunikacji, zarządzania konfliktem/negocjacji, radzenia sobie ze stresem oraz świadomości ciała.

Przemek współpracował między innymi takimi firmami jak: Allianz, AON, CS JET, Danone, DPD Polska, GeoPost, House Of Skills, HTC, Groupe SEB, House Of Skills, Kraft, Studio Moderna, Play, Merck, Roche, PwC, Ernst&Young, Enter, Fundacja Synapsis, Fundacja Scolar. Pracuje w języku polskim i angielskim.

 

Czas trwania:

  • 2 Semestry: 180 h + 40 h e- learningu.

Cena:

  • 1 rata – 5600 zł
  • 2 raty – semestralnie – 3000 zł / semestr
  • 10 rat – miesięcznie – 650 zł / miesiąc

 

 

 

 

Pedagogika i doradztwo zawodowe

Studia podyplomowe nadające uprawnienia pedagogiczne, dają wiedzę i kompetencje w zakresie:

  • wiedzy psychologicznej i pedagogicznej, umożliwiającej dostrzeganie i wnikliwe analizowanie potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży,
  • dydaktyki i szczegółowej metodyki działalności pedagogicznej dla nauczycieli teoretycznych i praktycznych przedmiotów, zawodowych w zakresie rehabilitacji i ratownictwa medycznego,
  • skutecznego i efektywnego działania pedagogicznego w dostosowaniu do profilu pracy w szkolnictwie,
  • komunikacji społecznej,
  • doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego,
  • uzyskania kwalifikacji do pracy jako nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz szkolny doradca zawodowy, a także nauczyciel doradca zawodowy lub jeden z powyższych zakresów.

Uczestnicy studiów podyplomowych

Studia podyplomowe przeznaczone są dla osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych I lub II stopnia posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, prowadzenia zajęć, a nieposiadających przygotowania psychologiczno pedagogicznego oraz dydaktycznego do pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach zawodowych.

Uprawnienia po ukończeniu studiów:

Studia nadają kwalifikacje do pracy w szkołach i w placówkach oświatowo wychowawczych, na stanowisku nauczyciela zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 roku w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.

Organizacja studiów podyplomowych

  • Czas trwania: 3 semestry
  • Liczba godzin: 350
  • Liczba godzin praktyk: 150 (student zalicza indywidualnie w wybranych placówkach)
  • Forma zakończenia: praca dyplomowa
  • Przewidywana liczba słuchaczy: 30 osób
  • Cena 3300 zł / 3 semestry
  • opłata za wpisowe: 100
  • opłata rekrutacyjna: 50
  • 1 rata – 3300 zł
  • 3 raty – semestralnie – 1150 zł / semestr
  • 15 rat – miesięcznie – 240 zł / miesiąc

Dietetyka w sporcie

Charakterystyka studiów:
Celem studiów jest zdobycie wiedzy oraz umiejętności praktycznych, pozwalających na prowadzenie doradztwa żywieniowego dla osób podejmujących amatorską i zawodową aktywność fizyczną. Program studiów służy również pogłębieniu wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu funkcjonowania organizmu człowieka podejmującego aktywność fizyczną.

Absolwenci studiów znajdą zatrudnienie jako dietetycy i doradcy żywieniowi w klubach sportowych, centrach odnowy biologicznej oraz klubach fitness.

Zajęcia mają charakter mocno ukierunkowany na praktykę, w związku z czym, wymagana jest obecność na większości zajęć.

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych i otrzymania świadectwa ukończenia studiów podyplomowych jest zaliczenie wszystkich cząstkowych egzaminów i zaliczeń, rozliczenie z dziekanatem studiów podyplomowych oraz zdanie egzaminu końcowego.

Adresaci:
Studia kierowane są do dietetyków, lekarzy, osób mających wykształcenie w obszarze wychowania fizycznego, rehabilitacji, zdrowia publicznego, żywności i żywienia, farmacji, a także wszystkich pracujących lub planujących rozpocząć pracę na co dzień z osobami aktywnymi fizycznie lub sportowcami.

Opłaty/Zasady naboru/Dokumenty do pobrania:

  • opłata wpisowa: 100
  • opłata rekrutacyjna: 50
  • opłata za studia za rok z góry: 4500 zł (1×4500)
  • opłata za studia semestralna: 2500 zł (2×2500)
  • opłata za studia ratalna: 550 zł (10×550)

DLA ABSOLWENTÓW WSR zniżka 10%

Zasady naboru:

  • Studenci przyjmowani są według kolejności zgłoszeń

Warunki przyjęcia:

  • Warunkiem koniecznym jest rejestracja online
  • Złożenie wymaganych dokumentów w ciągu 14 dni od momentu zalogowania się

Wymagane dokumenty:

  • Karta ewidencyjna drukowana po zakończeniu rekrutacji online
  • Podanie
  • Dyplom ukończenia studiów wyższych lub odpis
  • Kserokopia dowodu wniesienia wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej
  • Kserokopia dowodu osobistego
  • Deklaracja płatności
  • Dwa egzemplarze umowy o warunkach płatności

Wykładowcy:

Anna KOpiczkoDr n. kult. fiz. Anna Kopiczko (kierownik merytoryczny studiów) prowadzi kurs instruktorski korektywy i kompensacji wad postawy ciała, warsztaty piłki, taśmy, BOSU oraz warsztaty Roller- zastosowanie w treningu i usprawnianiu.
Absolwentka studiów magisterskich i studiów doktoranckich Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie. Od dzieciństwa związana z aktywnych trybem życia i sportem wyczynowym. Swoje doświadczenie sportowe wykorzystuje z powodzeniem w pracy nauczyciela akademickiego jak i instruktora sportu o specjalności fitness nowoczesne formy gimnastyki. Posiada uprawnienia trenera II klasy lekkiej atletyki, instruktor TRX Suspension Training, instruktora gimnastyki korekcyjnej, instruktora narciarstwa klasycznego.
Zainteresowania badawcze to w szczególności wpływ aktywności fizycznej i zwyczajów żywieniowych na stan tkanki kostnej u kobiet. Uczestniczka wielu międzynarodowych
i krajowych konferencji naukowych oraz szkoleń i warsztatów. Autorka i współautorka artykułów naukowych i popularnonaukowych z zakresu nauk o żywieniu człowieka i nauk o kulturze fizycznej. Rozprawę doktorską pt.: Aktywność fizyczna i żywienie a gęstość mineralna tkanki kostnej kobiet po 40 roku życia obroniła z wyróżnieniem. Członek Polskiego Towarzystwa Antropologicznego oddz. Warszawski oraz ekspert Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej w zakresie aktywności fizycznej.

  • dr Justyna Bylinowska,
  • dr Anna Fabisiak,
  • dr Marek Graczyk,
  • dr Barbara Sokołowska,
  • mgr Milena Nosek,
  • mgr Ewelina Wierzbicka,
  • mgr Zygmunt Bartosiewicz

Czas trwania:

  • 2 semestry
    • I semestr – 120 h ( w tym 70 ćwiczeń),
    • II semestr: 143 h ( w tym 95 h ćwiczeń)

 

Psychodietetyka

Psychodietetyka to dziedzina łącząca wiedzę medyczną dotyczącą żywienia i zdrowia z wiedzą psychologiczną. Multidyscyplinarne podejście do problemu pozwala skuteczniej pomagać  ludziom w zmianie stylu życia, która służy poprawie zdrowia, samopoczucia i wyglądu. 

Psychodietetyczne nastawienie do leczenia zaburzeń stanu odżywienia takich jak niedowaga czy nadwaga i otyłość opiera się więc na ścisłej współpracy psychologów z dietetykami oraz innymi specjalistami zajmującymi się fizjologicznymi aspektami niedoborowej jak i nadmiernej masy ciała. Psycholog o specjalności psychodietetyki może pracować z  klientem nad psychologicznymi barierami na drodze do osiągnięcia satysfakcjonującej masy ciała lub zdrowego stylu życia. Dietetyk posiadający specjalizację z psychodietetyki pełni rolę doradcy żywieniowego, ale także wykorzystuje wiedzę psychologiczną w swojej praktyce.

Wiedza z zakresu psychodietetyki w szczególny sposób uzupełnia, poszerza warsztat pracy fizjoterapeutów, lekarzy i personelu medycznego pracujących na co dzień z pacjentami dotkniętymi chorobami o podłożu metabolicznym.

Adresaci:

Studia są adresowane przede wszystkim dla dietetyków, technologów żywności, psychologów i psychoterapeutów, fizjoterapeutów , lekarzy i pielęgniarek, pedagogów, absolwentów nauk przyrodniczych oraz trenerów personalnych.

Opłaty/Zasady naboru/Dokumenty do pobrania:

  • opłata za wpisowe: 100
  • opłata rekrutacyjna: 50
  • opłata za studia za rok z góry: 4400 (1×4400)
  • opłata za studia semestralna: 2400 (2×2400)
  • opłata za studia ratalna: 500 (10×500)

DLA ABSOLWENTÓW WSR 10% ZNIŻKI ORAZ BEZ WPISOWEGO.

Zasady naboru:

Studenci przyjmowani są według kolejności zgłoszeń

Warunki przyjęcia:

Warunkiem koniecznym do zapisania się na Uczelnię jest rejestracja online. Złożenie wymaganych dokumentów w ciągu 14 dni od momentu zalogowania się.

Wymagane dokumenty:

  1. Karta ewidencyjna drukowana po zakończeniu rekrutacji online
  2. Podanie
  3. Dyplom ukończenia studiów wyższych lub odpis
  4. Kserokopia dowodu wniesienia wpisowego oraz opłaty rekrutacyjnej
  5. Kserokopia dowodu osobistego
  6. Deklaracja płatności
  7. Dwa egzemplarze umowy o warunkach płatności

Kontakt:

Podczas całego toku studiów mogą się Państwo z nami kontaktować:

  1. W sprawach formalnych związanych z tokiem studiów:
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 22 535 01 43
  2. W sprawach merytorycznych związanych z programem nauczania oraz organizacją zajęć:
    mgr Gabriela Nowińska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 604 217 400, 22 535 01 44
  3. W sprawach finansowych:
    mgr Gabriela Nowińska, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., 604 217 400

 

Psychologia medyczna - informacje o kierunku

Jak studiować w dobrej uczelni i mieć stabilną przyszłość?
Kierunek Psychologia medyczna zaprasza na studia.

Czym jest psychologia medyczna?

Psychologia medyczna to dziedzina wyłoniona z psychologii klinicznej i medycyny. Jej założeniem jest stosowanie psychologii w medycynie.

Psychologia medyczna I stopnia w Wyższej Szkole Rehabilitacji to pierwszy i jedyny taki kierunek w Polsce. Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.

Psychologia medyczna oferuje istotne wsparcie w skutecznym leczeniu – wychodząc z założenia, że człowiek jest jednością psychosomatyczną. Pomaga w uzyskaniu dobrego kontaktu człowieka chorego z rodziną, lekarzami, pielęgniarkami, terapeutami. Wspomaga osoby chore, potrzebujące takich czynników leczących jak wiara, nadzieja i przekonania, że można wyzdrowieć.

Psychologia medyczna to także ogromny obszar działań profilaktycznych. Człowiek nie może być tylko zredukowany do poziomu ciała lub jednostki chorobowej. Dobrostan w sferze psychiki jest nierozerwalnym elementem dobrostanu fizycznego czyli podstawy zdrowia. Psychologia medyczna to studia skierowane w przyszłość. W wielu krajach o wyższych standardach opieki zdrowotnej włączenie w profilaktykę i opiekę zdrowotną psychologii medycznej stało się normą.

Kto może studiować psychologię medyczną?

Na kierunek psychologia medyczna zapraszamy wszystkie osoby posiadające maturę, które chcą pomagać i wspierać innych ludzi. Ukończenie psychologii medycznej w Wyższej Szkole Rehabilitacji daje możliwość zdobycia jednego z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Kandydat na studia z psychologii medycznej powinien cechować się:

  • duża empatią
  • łatwość nawiązywania kontaktów
  • chęć niesiania pomocy chorym i potrzebującym
  • odporność na stres
  • chęć uczenia się w Uczelni, która stawia na rozwój, dobrą atmosferę i profesjonalną kadrę.

Czego nauczysz się na naszej uczelni?

Absolwenci tego kierunku nabędą unikalnych umiejętności. Gwarantuje to nowatorski, bardzo przemyślany program studiów i wybitna kadra nauczycieli akademickich.

Kadra:

  • dr nauk humanistycznych (w zakresie psychologii) Justyna Korzeniewska
  • dr nauk społecznych Tomasz Prusiński
  • dr nauk społecznych (w zakresie psychologii) Patrycja Sroka – Oborska
  • dr humanistycznych Elżbieta Trylińska – Tekielska
  • mgr Małgorzata Procner – Przeszowska
  • mgr Dariusz Tomczyk
  • mgr Dorota Maliszewska

Zapotrzebowanie na pomoc psychologiczną dla osób dbających o zdrowie rośnie lawinowo. Osoby chore, niepełnosprawne, poszkodowane w wypadkach potrzebują takiego wsparcia jako ważnego elementu w procesie leczenia. Absolwent psychologii medycznej w WSR będzie mógł skutecznie pomagać zarówno ludziom chorym jak i zdrowym, będzie jednym z najbardziej poszukiwanych specjalistów zarówno w kraju jak i za granicą. Z tej szansy warto skorzystać.

Studia swym zakresem obejmują przedmioty z różnych dziedzin psychologii, technik terapeutycznych oraz stawiania diagnozy psychologicznej. Tę wiedzę zdobywa student w ramach przedmiotów podstawowych i kierunkowych. Stawiamy na rozległą wiedzę, dlatego nasz program jest bardzo bogaty w zajęcia praktyczne. Proponujemy naszym studentom praktyki w najlepszych ośrodkach rehabilitacyjnych na terenie Warszawy i w okolicach.

Gdzie znajdzie pracę absolwent naszej Uczelni?

Absolwent naszej Uczelni uzyska bardzo dobre przygotowanie do pracy w zawodzie psychologa medycznego, a więc do pracy z lekarzami każdej specjalizacji, z osobami chorymi i niepełnosprawnymi, po ciężkich i trudnych zabiegach chirurgicznych, na oddziałach onkologicznych, kardiologicznych, intensywnej terapii, ale także z osobami z depresją, uzależnieniem czy po próbach samobójczych.

Absolwent kierunku psychologia medyczna jest przygotowany do podjęcia pracy  m.in.  w publicznych i niepublicznych placówkach służby zdrowia (przychodnie, niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, szpitale, centra medyczne), hospicjach stacjonarnych, oddziałach opieki paliatywnej, zakładach opiekuńczo-leczniczych, zakładach opiekuńczo-leczniczych psychiatrycznych, zespołach opieki domowej, infolinii medycznej.

Absolwent uzyska wiadomości i umiejętności niezbędne do prowadzenia terapii z chorym jak również z rodziną. Dowie się dlaczego równowaga pomiędzy czterem wymiarami istnienia: psychologicznym, fizycznym, społecznym i duchowym jest tak ważna dla zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego.

Jak wygląda nauka na naszej uczelni?

Nauka na kierunku psychologia medyczna trwa 3 lata i studenci uzyskują tytuł licencjata.

Absolwenci po uzyskaniu tytułu licencjata będą mogli zdecydować, czy chcą kontynuować naukę na studiach II stopnia w celu uzyskania wykształcenia niezbędnego do samodzielnego wykonywania zawodu psychologa.

Studenci mają możliwość uzupełnienia wiedzy z zakresu psychologii i uzyskania tytułu magistra np. w SWPS Uniwersytecie Humanistycznospołecznym w Warszawie, który oferuje dla absolwentów studiów licencjackich możliwość kontynuowania kształcenia na studiach II stopnia.

Studia prowadzone są w trybie niestacjonarnym.
Student zdobywa wiedzę podczas zajęć teoretycznych i praktycznych. Praktyki na naszej uczelni odbywają się w najlepszych placówkach w Warszawie i okolicach: w Instytucie "Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka" w Warszawie, Specjalistycznym Centrum Rehabilitacji - "Stocer" – Konstancin Jeziorna, Hospicjum Onkologicznym na ul. Pileckiego 105 w Warszawie.

Na wszystkie kursy i studia podyplomowe nasi studenci mają zniżki, rabaty i możliwość opłat ratalnych.

Na naszej uczelni studenci sami mogą proponować nowe kursy i kierunki studiów podyplomowych ! Wszystko co tworzymy na naszej uczelni powstaje z myślą o naszych studentach! Dlatego zachęcamy do współpracy.

Rehabilitacja w geriatrii

Celem studiów podyplomowych Rehabilitacja w geriatrii jest dostarczenie wiedzy merytorycznej oraz umiejętności praktycznych niezbędnych w procesie usprawniania oraz poprawy funkcjonowania społecznego osób starszych.

Absolwent tych studiów podyplomowych może podjąć pracę w domach opieki społecznej i zakładzie opiekuńczym dla osób w podeszłym wieku.

Program studiów ma za zadanie połączenie praktycznych kompetencji:

  • diagnoza problemów
  • specyfikę opieki paliatywnej
  • metodykę pracy z osobami starszymi

Absolwenci otrzymają przygotowanie praktyczne na bazie wiedzy ogólnomedycznej i zawodowej z zakresu rehabilitacji i pielęgnacji osób ze schorzeniami przewlekłymi, dotyczącymi narządu ruchu, neurologicznymi, otępiennymi, potrzebującymi fachowej opieki w domach rodzinnych i zakładach opiekuńczych.

Kierownik merytoryczny studiów:

Dr Joanna Cieplińska jest adiunktem na Kierunku Fizjoterapii w Wyższej Szkole Rehabilitacji. Jest to nauczyciel akademicki z przygotowaniem pedagogicznym posiadający kilkunastoletnie doświadczenie dydaktyczne zarówno w zakresie nauczania studentów jak i edukacji podyplomowej. Jest autorką i współautorką rozdziałów w monografiach oraz artykułów zamieszczanych w renomowanych periodykach. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół zagadnień związanych z mechanizmami rozwoju osteoporozy.
Od 2011 roku jest Kierownikiem Szkolenia Praktycznego w Wyższej Szkole Rehabilitacji. W ramach pełnienia funkcji podejmowała działania w zakresie doskonalenia i modyfikacji praktycznego modelu kształcenia oraz poszerzenia współpracy z interesariuszami zewnętrznymi.
W 2017 roku została uhonorowana Nagrodą Rektora.
Od 2018 roku pełni funkcje Prodziekana ds. dydaktycznych.

Wykładowcy:

  • dr Anna Kopiczko,
  • dr Anna Ochwanowska,
  • dr Pietras,
  • dr Barbara Sokołowska,
  • dr Iwona Stanisławska,
  • dr Piotr Tederko,
  • dr Eżbieta Trylińska – Tekielska,
  • mgr Ada Holak, mgr Iwona Drewnik,
  • mgr Magdalena Żółtek- Rozwadowska,
  • mgr Bożena Żukowska

Kierunek prowadzony jest w części teoretycznej poprzez platformę e-learning.

  • Ilość godzin  w I semestrze: 166h w tym 55 h zajęć praktycznych
  • Ilość godzin w II semestrze: 104h w tym 48h zajęć praktycznych

Opłaty:

  • opłata za wpisowe: 100
  • opłata rekrutacyjna: 50
  • opłata za studia za rok z góry: 4500 (1×4500)
  • opłata za studia semestralna: 2500 (2×2500)
  • opłata za studia ratalna: 550 (10×550)

 

Rehabilitacja dzieci i niemowląt

Studia Podyplomowe Rehabilitacja dzieci i niemowląt adresowane są dla osób pracujących lub przygotowujących się do pracy placówkach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i leczniczych zajmujących się terapią dzieci i niemowląt. Zadaniem studiów jest doskonalenie zawodowe  z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci. Podczas studiów student zapozna się z metodami diagnostyki i terapii stosowanej w leczeniu chorób genetycznych, asymetrii posturalnych, zaburzeń ruchowych pochodzenia ośrodkowego,  uszkodzonych splotów ramiennych, korekcji wad postawy oraz wad wrodzonych.

Dodatkowo w ramach studiów proponujemy kurs pierwszej pomocy.

Kierunek prowadzony jest w części teoretycznej poprzez platformę e-learning.

  • Ilość godzin w I semestrze : 145 h w tym 55h zajęć praktycznych
  • Ilość godzin w II semestrze : 99h w tym 39h zajęć praktyczynch

Cena 4800zł z możliwością płatności ratalnej