Statystyka podaje, że ponad połowa z nas cierpi na przeciążenia układu nerwowego w wyniku nagromadzenia kryzysów, zaburzenia lękowe, depresje. To rozkalibrowanie układu nerwowego powoduje włączenie na stałe mechanizmu obrony polegającego na ciągłym wydzielaniu kortyzolu i innych glikokortykoidów do krwi. Wbudowany system wykrywania zagrożenia stale włączony odwraca uwagę ciała i umysłu od procesów pamięciowych, uczenia się, więzi społecznych i tym samym zdrowia. Zrozumienie, że, paleta zachowań studentów, wykładowców, pracowników uczelni ma podłoże biologiczne, że, jest uzależniona od parametrów fizjologicznych jest ważne, aby skutecznie się komunikować i stwarzać za pomocą neurocepcji bezpieczeństwa warunki dla pracy / pracy naukowej. To, co robimy, w jaki sposób się komunikujemy, jak zachowuje się nasze działo ma źródło w możliwościach układu nerwowego na dany moment.
Brak świadomości i dbałości o kondycję psychofizyczną prowadzi z czasem do osłabienia zdolności dostrzegania możliwości i potrzeb innych ludzi i reagowania na nie, ponieważ zmniejszają się zasoby umożliwiające empatyczną odpowiedź naszego ciała.
Szkolenie ma na celu podniesienie świadomości i kompetencji w obszarze radzenia sobie ze stresem w spowodowanego pandemią. Efektem szkolenia jest nabycie świadomości i kompetencji w zakresie zrozumienia mechanizmów stresu, auto-diagnozy oraz znalezieniu optymalnych dla siebie sposobów radzenia sobie ze stresem Zwiększenie komfortu osobistego podczas pracy i polepszenie jej wyników. Zdobycie wiedzy z zakresu, jakie są psychofizyczne następstwa stresu, jakie czynniki osobowościowe i życiowe wpływają na naszą odporność na stres, jak przekształcić stres w wyzwanie, czyli jak zmienić naszą percepcję, czyli jak zmniejszyć ilość stresu w naszym życiu i odnaleźć wewnętrzną równowagę w czasach trwającej pandemii.
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Zakres tematyczny szkolenia: