GODZINA | PRELEGENT | OPIS |
---|---|---|
9.00-9.30 | Rejestracja uczestników | |
9.30 | Otwarcie konferencji, przywitanie gości prof. zw. dr hab. med. Jerzy E. Kiwerski, Rektor WSR | |
9.45 | Wykład inauguracyjny prof. dr hab. n. hum. Zbigniew Tarkowski, kierownik Zakładu Patologii i Rehabilitacji Mowy AM w Lublinie | Wielopostaciowość mutyzmu wybiórczego, a jego terapia |
10.15 | dr Joanna Trzaskalik, Akademia Ignatianum w Krakowie | Choroby układu oddechowego czynnikiem ryzyka dyslalii |
10.45 | mgr Anna Jaźwińska – Chren, neurologopeda, własna praktyka logopedyczna | Wczesna interwencja logopedyczna |
11.10 | mgr Julia Pyttel, logopeda dyplomowany ze specjalnością surdologopedy i neurologopedy, Koordynator Projektu APD – Słuchmed | Funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami centralnego przetwarzania słuchowego w szkole i w życiu codziennym |
11.30 | mgr Monika Knychalska-Zbierańska, neurologopeda, surdologopeda, pedagog zdrowia, doktorantka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Biomed | Metoda Warnkego w treningu słuchowym pacjentów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego |
12.15 – 12.45 | Dyskusja, przerwa kawowa | |
12.45 | Gość specjalny: prof. Bronisław Rocławski, Szkoła Wyższa Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie, Wydział Nauk Społecznych | Glottodydaktyka w edukacji początkowej gwarantem nauczania bez niepowodzeń” |
13.15 | dr Ewa Bujak, Adiunkt, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, projektantka i producent klocków Moovie | Obserwacja, analiza, terapia – wczesna interwencja |
13.45 | dr hab. Barbara Baraniak, prof. Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie | Osoby z niepełnosprawnościami nie marginalizowane, ale edukowane z szansami na zatrudnienie |
14.15 | mgr Bernika Żuk – Drążyk, Wyższa Szkoła Rehabilitacji | Metoda F.E.D. jako propozycja terapii skolioz idiopatycznych u dzieci |
14.45 | Monika Słowińska, psycholog, od 2013 roku zaangażowana w pracę terapeutyczną z dziećmi z zaburzeniami rozwoju i zachowania.Magdalena Kawa, psycholog, superwizor Polskiej Licencji Terapeuty Behawioralnego, doktorantka prof. Ewy Pisuli w Zakładzie Psychologii Rehabilitacyjnej Uniwersytetu Warszawskiego. | Trudności w komunikowaniu się, a zachowania trudne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
15.15 | dr Krzysztof Szamburski, dyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „TOP”, doktor nauk humanistycznych, psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej.Agnieszka Siwińska, wicedyrektor Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „TOP”, neurologopeda, pedagog specjalny. | Organizacja terapii niepłynności mówienia dzieci i młodzieży w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej „TOP”. |
15.45 | mgr Jacek Stojanowski, pedagog specjalny | Każdy, nawet ten kto nie mówi, ma wiele do powiedzenia |
16.15 | Dyskusja, zakończenie konferencji |
Konferencja skierowana jest do nauczycieli, terapeutów, specjalistów: psychologów, pedagogów, logopedów, studentów kierunków psychologiczno – pedagogicznych oraz wszystkich specjalistów działających w obszarze edukacji i terapii dzieci i młodzieży.
Komitet naukowy:
- prof. dr hab. Zbigniew Tarkowski
- dr hab. Mirosław Michalik
- dr hab. Przemysław E. Gębal
- dr hab. Barbara Baraniak
- dr Joanna Trzaskalik
- dr Elżbieta Trylińska–Tekielska
Komitet organizacyjny:
Dorota Maliszewska /WSR/ – przewodnicząca, opieka merytoryczna
e-mail: dorota.maliszewska11@gmail.com
Julia Pyttel /Słuchmed/ – opieka merytoryczna
e-mail: julia.pyttel@sluchmed.pl
Agata Nowińska /WSR/ – koordynator, sprawy organizacyjne
e-mail: agata.nowinska@wsr.edu.pl
tel. 604 924 924
Anna Antoniszyn /WSR/ – zapisy i informacje
e-mail: zapisy@konferencje.wsr.edu.pl
tel. 22 535 01 43
Małgorzata Wojciechowska /WSR/ – marketing i reklama
e-mail: malgorzata.wojciechowska@wsr.edu.pl
tel. 22 535 01 56